Întâlniri lunare de HR - 27 Martie 2017

Subiectul întâlnirii noastre de HR din 27 Martie a fost unul captivant și ofertant: “Introvert sau Extravert – punctele forte ale fiecăruia și cum le identificăm”.

Discuția a fost condusă și însoțită de o prezentare utilă, realizată de prietenele noastre, Andreea Pârvu și Roxana Cheregi, de la Endava.

De ce tema “Introvert vs. Extravert”?

Pentru că noi ca specialiști, consultanți, manageri de HR, știm că la baza efortului de a construi echipe sănătoase, nu doar eficiente, care aduc rezultate pozitive pe termen lung, se află tocmai identificarea corectă a acestor două tipologii în randul membrilor echipei. Și nu este vorba doar de o cunoaștere și o identificare corectă, ci și de setarea rolurilor potrivite în echipă și de crearea mediului propice angajatului în organizația sănătoasă pe care ne-o dorim.

De unde pornește această nevoie de a identifica tipul de personalitate pentru membrii echipei?

Din dorința organizațiilor performante de a merge mai departe în dezvoltarea lor, de a trece de la o organizație SMART (performantă și profitabilă), la una SĂNĂTOASĂ (HEALTHY), care își poate păstra aceste atribute pe termen lung, capabilă și pregătită să depășească provocări și să mențină un ritm corect de creștere.

Atributele principale ale unei organizații SMART sunt:

  • Performanță
  • Structură
  • Profit
  • Strategie
  • Finanțe

Iar caracteristicile cheie ale unei organizații HEALTHY sunt:

  • Agilitate
  • Învățare
  • Retenție și engagement
  • Valori împărtășite și asumate
  • Dezvoltare

După o scurtă discuție despre diferențele dintre cele două stadii pe care le poate atinge o organizație, am trecut la metode de identificare a tipului de personalitate, introvertă sau extravertă, pas important pe care trebuie să îl parcurgă echipele ce tind spre o organizare sănătoasă (healthy). Andreea și Roxana ne-au recomandat un instrument prietenos, pe care l-am folosit împreună pentru a identifica tipul de personalitate al fiecăruia dintre noi. Instrumentul face parte din programul internațional Giant Tools și poate fi accesat aici: https://www.16personalities.com/

Rezultatele testului sunt consistente și oferă informații complexe, grupate în 4 categorii:

  • I/E – introvert/extrovert
  • S/N – sensing (atent la detalii în luarea de decizii) / intuitive (decizii intuitive, bazate pe gut feeling)
  • F/T – feeler (analizează procesul prin care s-a ajuns la rezultate, urmărește îmbunătățirea – ex. succes al echipei, dar oamenii resimt frustrări - feeler-ul întreabă pe parcurs “cum te simți?” / thinker (am reușit să-mi ating obiectivele - da sau nu? thinker-ul întreabă “ce am făcut și ce mai avem de făcut? Nu este interesat de cum se simte echipa, ci de reultatele echipei.”)
  • J/P – judger (știe exact care e scara pe care trebuie să urce; își împarte / dozează efortul pe zile); / perceiver (lucrează în apropierea deadline-urilor); în acest context, e bine să știi cui dai task-uri în funcție de stringența deadline-ului și de personalitatea fiecărui coleg.

În acest context, sunt cateva lucruri esențiale pe care trebuie să le ținem minte:

  • Există elemente înnăscute ale unei tipologii și elemente dezvoltate de-a lungul timpului.
  • Comportamentele ne sunt influențate de ‘nature’ (ADN), ‘nurture’ (context) și alegeri (trebuie să te cunoști pentru a putea face alegeri).
  • Este esențială înțelegerea caracteristicilor celeilalte tipologii. Astfel înțelegi mai bine și înveți să folosești beneficiile tipologiei proprii.

După întreaga discuție din 27 Martie, este clar cât de importantă este autocunoașterea și cunoașterea tipului de personalitate a membrilor unei organizații pentru dezvoltarea acesteia. Astfel, am decis împreună să rămanem în același context și să discutăm la următoarea întalnire, care va avea loc luni, 24 Aprilie, despre alte metode și instrumente de evaluare a personalității, folosite în procesele de HR.

Discuția va fi condusă de Aneta Neagomir și abia așteptăm să vedem ce ne-a pregătit.

Vă așteptăm cu drag la întâlnire! Pentru rezervarea unui loc, vă rugăm să ne scrieți la adresa alina.babasan@integrahr.ro.

Ne vedem luni, 24 Aprilie!

Echipa Întâlnirilor de HR